7 producten

Sorteren

Positie Product Naam Prijs
Van hoog naar laag sorteren

7 producten

Sorteren

Positie Product Naam Prijs
Van hoog naar laag sorteren

Wandelschoenen

Wandelschoenen zijn er in allerlei soorten. Koop een wat zwaardere bergschoen als je lang en intensief op pad gaat, maar neem een wat lichtere variant als je alleen af en toe een flink stuk loopt. Let bij het aanschaffen van wandelschoenen op de hoogte, pasvorm en trekkingklasse. En ga je voor kunststof of leer?

Zwerfkei heeft een zeer groot assortiment aan verschillende typen wandelschoenen en schoenen voor verschillende outdooractiviteiten. Voor Vierdaagse-wandelaars en dagwandelingen in Nederland hebben we gerenommeerde merken als Lowa en Meindl.

Lowa

LOWA schoenen bestaat al bijna 100 jaar! En dat is natuurlijk niet voor niks, LOWA schoenen zijn al die jaren al toonaangevend in het wandelen en bergbeklimmen!

In het rustige Jetzendorf, ten noorden van München, richtte Lorenz Wagner, zoon van schoenmaker Johann Wagner, in 1923 het bedrijf LOWA op. De bedrijfsnaam staat voor de initialen van LOrenz WAgner. De passie voor schoenen en het vakmanschap zat de familie echt in het bloed. Dat blijkt wel uit het feit dat ook zijn twee broers Hans en Adolf schoe­nen­be­drijven hebben opgericht. Lorenz Wagner was een briljante knut­selaar en gepas­si­o­neerde schoenmaker. Hij werkte uren- en dagenlang aan leesten, modellen en zolen. Het succes­verhaal begon met de productie van tradi­tionele Beierse haferl­schoenen.

Het werk van Lorenz legde de basis voor het toekomstige succes van het bedrijf. Voor hem was een product pas klaar als het perfect paste en func­ti­o­neerde. Hij selec­teerde de beste leer­soorten uit de regio voor zijn schoenen en bouwde stabiele schachten en zolen. Het resultaat: duurzame en tijdloze kwali­teits­schoenen. De hoge kwaliteit van de met de hand gepro­du­ceerde “zwie­genähten” – een produc­tie­methode uit de bergen – maakte al aan het einde van de jaren twintig de eerste uitbreiding van het bedrijf nood­za­kelijk. Zo werd in 1930–1931 het eerste fabrieks­gebouw gebouwd. Daarnaast werd met berg­schoenen voor berg­jagers en geregen skischoenen de basis gelegd voor verder succes. Tege­lij­kertijd begon Sepp Lederer, de latere schoonzoon en erfgenaam van het bedrijf, als leer­jongen in het bedrijf.

In 1937 komt LOWA schoenen met iets nieuws

Vitale Bramani en Ettore Casti­glioni vinden in juli de rubberen Vibram®-zool uit en laten die door talloze berg­be­klimmers testen.

In 1970 herkenden Berti en Sepp de tekenen van de tijd en inves­teerden ze in de nieuwe kunst­stof­tech­nologie, waardoor het bedrijf in de jaren daarna steeds weer nieuwe mijlpalen bereikte. Zo werd al snel een van de eerste poly­ure­thaan­spuit­ma­chines in gebruik genomen. Aan de produc­tiekant brachten de eerste Vulka-zolen enkele baan­brekende vernieu­wingen met zich mee: ze combi­neerden 100% vocht­be­scherming, koude-isolatie en vorm­vastheid in één product.

In de jaren 70 werd LOWA ook een succesvolle skischoe­nen­fa­brikant. Het succes op dat gebied is te danken aan het in 1972 geïn­tro­du­ceerde “Air”-systeem, dat bij skischoenen met lucht­kus­sentjes voor een optimale pasvorm zorgt. Zo zette LOWA weer inno­vatieve accenten. Het succes kwam in 1977 uitein­delijk tot uitdrukking in de verkoop en dat maakte een uitbreiding van het bedrijf onver­mij­delijk. Er werden twee nieuwe produc­tie­hallen gebouwd bij de hoofd­ves­tiging in Jetzendorf en de insol­ventie uit de jaren 50 was over­wonnen.

Ook in de jaren 80 werd de succesvolle bedrijfs­strategie op basis van constante innovatie voortgezet. Zo markeerde het in 1982 op de markt verschenen model “TREKKER” de “geboorte” van de trek­king­schoenen.

Een briljant idee in de schoen­ont­wik­keling bepaalde de koers voor een nieuwe product­ca­tegorie – multi­func­tionele schoenen – en succes op lange termijn. De eerste RENEGADE kwam op de markt, een best­seller die nu, meer dan 20 jaar later, in bijna 100 verschillende versies verkrijgbaar is. Dit maakt de licht­gewicht allrounder tot een van de best verkochte outdoor­schoenen in Europa – in 2017 werd al het vijf miljoenste paar verkocht.

Voordat de RENEGADE op de markt kwam, waren er alleen zware, geknepen wandel­schoenen en geen lichte modellen voor korte tochtjes. Met de tot dan toe gebrui­kelijke gelijmde constructie kon echter geen gewichts­ver­min­dering worden bereikt. Een compleet nieuwe tech­nologie voor wandel­schoenen was uitein­delijk de oplossing. De zool werd niet meer gelijmd, maar direct aangegoten en zo verbonden met de schacht.

Vervolgens werden LOWA-schoenen voor het eerst ook in Spanje, Portugal en Andorra aangeboden, waardoor het bedrijf zijn markt­positie in Europa verder kon uitbreiden.

In 1998 werden ongeveer 600.000 schoenen verkocht en behaalde LOWA een omzet van ongeveer 70 miljoen Duitse mark. Met deze uitstekende uitgangs­positie begon het bedrijf het nieuwe millennium met een uitgebreid product­as­sor­timent. De markt ontwikkelde zich zeer goed en LOWA kon zijn eigen markt­positie voort­durend uitbreiden. Bovendien was het verkoop­part­nerschap met Performance Sport Russia de opmaat naar een nieuwe, belangrijke stap in de richting van inter­na­ti­o­na­li­sering.

Net voor het einde van het jaar 2000 werd een ander belangrijk doel bereikt. Met inno­vatieve producten en topkwa­liteit “Made in Europe” produ­ceerde en verkocht LOWA voor het eerst meer dan een miljoen paar schoenen per jaar. LOWA werd zo een constante in de Europese schoenen- en sport­de­tail­handel. Toch bleef LOWA trouw aan zijn traditie en zijn oorsprong en vierde het in 2003 zijn 80-jarig bestaan. Als verreweg de grootste werkgever in het landelijke Jetzendorf commit­teerde het bedrijf zich duidelijk aan Duitsland als produc­tie­locatie en aan zijn hoofd­ves­tiging.

LOWA veroverde in 2005 ook China en daarmee de Azia­tische markt: de samen­werking met de Chinese partner Nanjing Biancheng Sports begon veel­be­lovend.

Nog geen 10 jaar nadat de magische grens van 1 miljoen werd door­broken, werd een andere lang­ver­wachte mijlpaal bereikt. LOWA verkocht in 2010 voor het eerst meer dan twee miljoen paar schoenen en trot­seerde daarmee de crisis die al sinds 2008 aanhield. Het bedrijf schreef daarmee een nieuw hoofdstuk van zijn indruk­wekkende succes­verhaal en verstevigde zijn positie als belangrijk partner van de vakhandel wereldwijd. Voor zijn voor­uit­ziende blik en regionale verbon­denheid als directeur van LOWA werd Werner Riethmann in 2011 onder­scheiden met de Beierse Orde van Verdienste.

Meindl

Wat ons bij Meindl anders maakt, is onze goede band met onze thuisregio. Elke Meindl Identity®-laars is doordrenkt van die geest. U kunt precies zien waar het bovenleer vandaan komt, waar het is gelooid en hoe uw Meindl Identity®-laars ervan is gemaakt. Samen met leerlooierij Heinen ontwikkelt Meindl een uniek product. Bij leerlooierij Heinen wordt het oormerknummer van de lokale, biologisch gefokte koe in het leer gedrukt. Bij Meindl stempelen we dit nummer vervolgens in elk paar laarzen gemaakt van dit leer. Hierdoor kunnen wij u inzicht geven in de fabricage van uw Meindl Identity® laarzen, zodat u precies kunt zien waar uw leer vandaan komt.

Met Meindl Identity® weet je precies welke weg je laarzen hebben gevolgd voordat ze hun weg naar jou vonden. Meindl is de eerste schoenenfabrikant ter wereld die volledige transparantie en verantwoording biedt tijdens het productieproces. Het verhaal begint op een ecologische bergweide en eindigt in onze fabriek, waar je Meindl Identity®-schoenen met veel liefde voor detail worden gemaakt.

Op het moment dat dat je je nieuwe Meindl schoen aan hebt heeft het al meer dan 200 individuele productie stappen doorlopen. Dit kost niet alleen veel vakmanschap maar ook veel tijd. Vanaf het moment dat het nog alleen een stukje leer is tot dat er een complete wandelschoen is ontstaan heeft dit 20 dagen in beslag genomen. Er worden dan ook maar 25.000 schoenen geproduceerd per jaar bij Meindl. De reden daarvoor is dat de producten alleen van hoge kwaltiteit mogen zijn en dus ook schaars zijn.

Producten

Meindl Vakuum Sento Lady

De Vakuum Sento damesschoenen van Meindl zijn je beste kameraden tijdens een flinke wandeling. Deze categorie A/B schoenen zijn ideaal voor allround gebruik: voor dagelijkse dingen, maar ook lichte bergwandelingen of trekkings. De MFS-Vakuum technologie betreft het combineren van materialen. Het voetbed is extra stabiel en het speciale schuim past zich aan jouw voeten aan. Bij de hiel is de schoen naadloos en loopt daarom nog lekkerder. Het bovenwerk van de schoen is gemaakt van stevig Nubuck leer. Zo geniet je van de beste ondersteuning. Maak je ook niet druk om natte voeten: het Gore-Tex membraan laat transpiratievocht naar buiten en houdt regen tegen. Kortom, het is een avontuurlijk schoen. Waar gaat jouw avontuur naartoe?

ook bij heren is de Vakuum collectie geweldig! Neem de Vakuum Ultra, de Vakuum Ultra van Meindl voor heren is een wandelschoen die de juiste comfort en bescherming biedt. Deze stevige, stabiele wandelschoen is categorie A/B en dat betekent geschikt voor wandelingen of hikes op heuvel- of licht bergachtig terrein. Met het nieuwe Memory Foam System onthoudt de schoen het model van jouw voet zodat je altijd de gewenste vorm hebt voor optimaal comfort. Door de Gore-tex behandeling voorkom je natte voeten en het natuurlijke leer zorgt voor ademend vermogen. De zool is verder voorzien van een zogenoemd Multigriff zool voor optimale grip en ondersteuning. Het Air-active voetbed maakt gebruik van verschillende lagen materialen en ventilatiekanalen, wat zorgt voor een comfortabel en goed voetklimaat. Kortom, een waterdichte en hoge kwaliteit wandelschoen. Lopen moet je alleen nog even zelf doen.

Wil je graag een GORE-TEX schoen voor weinig? Wie niet is misschien een beter vraag! De Journey Pro GTX van Meindl is een soepele en comfortabele wandelschoen voor heren. Door zijn Gore-Tex voering is deze schoen waterdicht en ademend tegelijk. Perfect voor dagelijks gebruik, reizen of wandelen op goed begaanbare paden.

Inspiratie